neděle 17. dubna 2016

Blyštivý svět blogerky

Nelíbí se mi, co se postupně z člověka, který spravuje blog stává. Jakási nadlidská bytost. Co dělá blog blogem? Jeho autor, který si na nic nehraje a autenticky mapuje, tvoří,... ale co když pochybnosti nad reálnou autentičností jsou na místě? Stane se z "blogování" jen jakási bublina nafouknutá do gigantických rozměrů falše, nablýskaného světa, který je jen hoden studeného obdivu?

"Udělat dojem na lidi můžete i z dálky, ale opravdu zasáhnout lze jen z těsné blízkosti."
John C. Maxwell

Tvořím, píši, fotím,... protože mě to baví. Baví mě mít svůj malý virtuální svět sdílený s lidmi, kteří stojí o mou tvorbu, stojí o to, mě poznat nebo mě znají osobně a nemají problém sledovat i mé virtuálně autentické já, baví je číst mé řádky,... představa hraní si na ťuťu člověka bez úzkostí, s velkými financemi, se Starbucksem v ruce, s neustálých focením typických insta shitů (netvrdím, že se také občas nenechávám strhnout trendy, ale pořád si myslím, že nejsem typická instaBITCH) a žitím převážně svého virtuálního já na úkor svého reálného já. 

"Kdo jedná proto, aby za to byl odměněn nebo, aby nebyl potrestán, není sám sebou nýbrž závisí na pochvale a kritice druhých. Dává tak nad sebou ostatním moc a vydává se na pospas cukru a biči."
Reinhard K. Sprenger

Setkala jsem se s názory typu: "Tvůj blog je odlišný od ostatních." ... "Tvůj blog není pro každého." ... a já s tím souhlasím. Nepíši pro masu lidí, která slepě obdivuje něčí virtuální já, ale pro určité Vyvolené. Chci, aby se všichni cítili při čtení mých řádků lépe, měli chuť se rozvíjet, užívat si života. Osobnostně rostu a s tím i můj blog. Neustále házet sluníčka neumím, střídají se mi pocity, nálady,... ale jsem to já. Bez přikrášlování a masek. Každé slovo, každá fotografie je můj odraz mého autentického já ve virtuálním světě. Není to mé úplné já, odraz nikdy nepředčí originál, ovšem jako plagiát rozhodně neslouží.


Mějte se krásně!
Vaše autentická blogerka

9 komentářů:

  1. Výborný článek :) Uplně vystihuje moje pocity ohledně blogů :) Vážně skvěle shrnuto! :D

    OdpovědětVymazat
  2. Sice tvé články v poslední době vůbec nekomentuju, ale četla jsem tvůj blog, i když jsi byla na blog.cz. :D Pamatuješ si ještě na mě? :D
    A oceňuji tvůj blog právě proto, že jsi tu sama sebou a na nic si nehraješ! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To víš, že pamatuji, milá s něžnou duší, má krevní skupina - Verunka :D***
      To je až neuvěřitelné, že mé řádka stále čteš, já se přiznám, že moc nestíhám a jsem taková trhlá :D tak mě omluv, že jsem se na tvůj blog dlouho nesoustředila, už budu sekat latinu (a nejen metaforicky, mám z ní tenhle semestr zápočet :D)
      Děkuji hrozně moc, srdíčko mi plesá pokorou a pyšností, že se na můj blog ráda vracíš :3 ... myslím, že i v tomto jsme si podobné - obě si zakládáme na autentičnosti svých blogerských světů :3 ♥ Ještě jednou ti moc děkuji! :)

      Vymazat
  3. Napsala si to fakt krásně, upřímně, od srdce! :) Fakt skvělý článek. :)
    DENYII

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je moc milé, děkuji, tak strašně hezky se takové komentáře čtou ♥ :)**

      Vymazat
  4. Já myslím, že je částečně přirozený, že člověk je jako bloger trochu dokonalejší a "v lepším světle" než obvykle, koneckonců, kdo by na sebe prozradil bordel v pokoji a fotil se zrovna, kdyz vypadá jako idiot? Některý blogerky maj tendence přehánět a aranžovat věci moc a ukazovat jen ten miniaturní kousek ve kterým nikdy nezhřeší v jídle, maj dokonalej život a přitom se v realným životě hádaj s přítelem a k tomu ládujou salámem. Já jsem třeba proti tomuhle už docela imunní a je mi jasný, co za tím je, ale chápu,že jsou lidi, co z toho můžou mít minimálně zkaženou náladu :D No a trendy jsou věc sama o sobě. líbí se mi tvoje "filosofie", ale musím říct, že tu část o odlišnosti bych teda nejraděj smázla, protože řeči o odlišnosti fakt nemusím.

    OdpovědětVymazat
  5. Děkuji za tvou reakci :)
    ... to máš pravdu, každý bloger tvořící obsah je pod "taktovkou" sebe a tím pádem, co zveřejní je na něm, takže tendence se přikrášlovat je na místě. V tomhle si myslím, že jsou určité hranice, které spousta blogerů překračuje a lidé, které je sledují nevidí nic jiného (a pokud je neznají osobně, ani nemohou), než to jejich virtuální já, které slepě obdivují (zvláště u dětí, které potřebují vzory, to je celkem extrém, ale to bych trochu odbočila). I blogerka prdí, krká a chodí kadit, tak proč se tvářit, že ne?

    Ptám se: "Tím, že budu jedna z milionu holek fotící na insta stejnou fotku svého zadku u zrcadla, budu opravdu tak svá a ojedinělá? Neztrácím svou vlastní identitu ve virtuálním kolotoči?"

    OdpovědětVymazat
  6. Pred pár rokmi keď som začínala blogovať som musela po čase prestať čítať všetky tie blogy lebo po pravde mi s toho skoro hrablo ... večer som nemyslela na nič iné len na to čo si ďalší deň oblečiem alebo čo vyfotím na blog ... blogovanie ma pohltilo a aj som žila skorej virtuálny život ... po čase som zameranie blogu zmenila a našla som v tom vášeň a lásku k fotografií ... teraz keď už nemám toľko času sledovať a ani písať svoj blog ... skorej píšem pre seba preto, že už nemám takú základňu followers a v podstate ma to zas až tak nemrzí ... mám život, ktorý som dlho chcela ... mám rodinu a mám blog ktorý píšem pre potešenie skĺbila som v ňom lásku k fotografií i k mnohým ostatným veciam čo prišli časom sami ...
    Priznám sa že už málokedy sledujem Slovenské alebo České blogy ... nejak mi nič nedávajú a príde mi to strata času ... tvoj blog si kde tu keď je kedy prečítam a páči sa mi prirodzenosť čo do neho dávaš ... osobne ale preferujem skorej určité zahraničné blogy ktorým som ostala verná až do teraz ...
    Článok ma zaujal hlavne pre to, že niekedy ma už nebaví sledovať ako niektoré blogerki vyzerajú ( sú prezentované nie vždy sami sebou ... niekedy aj médiami ) ako nadľudské bytosti hodné obdivu ...
    Myslím, že každý človek má čo ponúknuť a každý je vo svojom osobnom živote nadľudský už tým, že prekonáva svoje osobné výzvy ... ta tak každý blog má niečo do seba ...
    Ale povedzme si úprimne virtuálny svet blogerstvy ( a celkovo celí svet internetu a dnešná doba ) nám priam podsúva to kým by sme mali byť ako by sme mali žiť a čo je in a čo out ... často na blogoch či instagrame nájdeme krásne upravené matky s batoľatami ... nádhernými domami krásne oblečené či nalíčené akoby to bola samozrejmosť ... žijeme v ilúzií internetu a blogovej sféry ...
    A povedzme si pravdu každého z nás to niekedy ovplivní ... aj mňa ... a občas som s toho riadne na nervy ... že ja po ránu nie som tak sexy a nemám úžasne uprataný dom lebo moje dieťa je bordelár a ja mám všade kopec prádla a nepovysávané ... a jak to, že to tie krásne ženy tak zvládaju ...
    Akože niekedy je to strašný nápor na psychiku ... a tak som začala radšej sledovať reálnejšie blogi tipu ako tvoj ...

    OdpovědětVymazat