1/20/2016

"Každý den je skvělá příležitost pro nový začátek..."

Kdo tu není na blogu poprvé ví, že jsem se zapojila do Výzvy, která by měla nastolit větší a prospěšný pořádek ve zdravém životním stylu. Abych Vám přiblížila více tento projekt přináším rozhovor přímo s autorem. Nepůjde o nic násilného, do očí propagací bijící, ani nic podobného. Jsem stejně jako mnozí z Vás znechucena zaprodaností některých blogů komerci a na svém blogu nic takového podporovat nebudu.
Výzvou osobně procházím a sepisuji průběžně své poznatky a zkušenosti.
Tento rozhovor je o inspirativním člověku, který si splnil sen a pracuje na lepších životech lidí, kterým se nedaří zhubnout nebo neví, jak přistupovat k pozitivní změně v rámci zdravého životního stylu...


Tomáš Jehlička. Že jste to jméno ještě neslyšeli? Tomáš je neúnavný motivátor, fitness trenér a autor online fitness programů, které mění lidem životy. Zároveň je ale také skromný člověk, který ví, že pořád je prostor pro zlepšování. Teprve před dvěma lety spustil tréninkový on-line program, ve kterém pomocí svých bohatých zkušeností pomáhá lidi nasměrovat na cestu k pravidelnému pohybu a zdravějšímu životnímu stylu. Dnes už se u nás řadí v oblasti on-line fitness k nejlepším. Ale nepředbíhejme…

Tomáši, kdy ses poprvé dostal ke sportu?
Měl jsem to štěstí, že jsem se sportu mohl věnovat už od malička. Už někdy ve školce jsem začal hrát tenis. Vydrželo mi to až do konce základky, ale nikdy jsem tomu nepropadl a bylo jasné, že ze mě slavný tenista jen tak nebude. Spolu s přestupem na střední jsem pak vyměnil tenisovou raketu za fotbalový míč.

Takže jsi chtěl být fotbalistou…
Tehdy mě fotbal hodně bavil. Asi jako skoro každýho kluka, ale bavilo mě i doma posilovat. Byl jsem klasický hubeňour, neměl jsem moc velké sebevědomí a vždy jsou toužil po tom mít svalnatější postavu. Pořídil jsem si v té době proto činky a začal dělat takové ty nejběžnější cviky – kliky, zdvihy a lehsedy. Tím začíná asi každý amatér. Neměl jsem ale žádný tréninkový plán a ani konkrétní cíl. Potom, co mě fotbal pustil, tak jsem přešel na atletiku a následně jsem ještě vyzkoušel box, který mě hodně bavil. Nakonec jsem si odnesl bronz z mistrovství republiky, ale nechtěl jsem tomu obětovat všechen svůj čas... V pubertě mě pak víc než sport zajímaly holky. Nicméně i po skončení s boxem jsem nepřestal s domácím cvičením a začínalo to být na mě vidět.

Co to mělo za následek?
Když jsem ze sebe začínal mít dobrý pocit, tak přišla rána… BUM! Prodělal jsem klíšťovou encefalitidu a po pár týdnech v nemocnici na lůžku a chudé stravě moje váha klesla až na 51 kilo. Po návratu z nemocnice jsem byl v šoku a měl jsem chuť se na všechno vykašlat. Naštěstí mě ale pohled do zrcadla donutil se sebou něco dělat. Začal jsem se přejídat a k tomu i víc cvičit a váha šla postupně nahoru. Stanovil jsem si i cíl a toho jsem dosáhnul. Nabral jsem přes 20 kilo za 3 měsíce, ale výsledek byl jiný, než jsem čekal. Pěkně jsem se vyžral až na téměř 75 kilo a věděl jsem, že mám před sebou další cíl.

Kde jsi sebral motivaci zase začít cvičit?
Nechtěl jsem se smířit s tím, jak se cítím a jak vypadám. Vážně jsem se začal zajímat o to, jak to vše dělat správně. Pátral jsem po radách na internetu, ale moc jsem neuspěl. Náhodou jsem pak narazil na stránky zahraničních fitness trenérů, který jsem bral jako své vzory. Tam jsem našel, co jsem skutečně hledal - skvělé informace podané bez obalu od normálních lidí, co se vypracovali a ne od zmutovaných kulturistů, jejichž rady pro běžné smrtelníky neplatí. Aplikoval jsem pak uvedené rady v praxi a z výsledků jsem byl nadšený. Konečně mi to dávalo smysl a jel jsem podle dlouhodobého plánu.


Nyní


Předtím
Předtím

Tehdy ses rozhodl začít předávat své poznatky dál…?
Za to může spíš můj brácha, protože tehdy sám vytvářel weby. Napadlo ho vytvořit stránku o cvičení a předat moje zkušenosti dál mezi lidi. Moc se mi do toho nechtělo. Nevěřil jsem, že toho už vím tolik, abych mohl někomu říkat, co má dělat. Nakonec mě ale přemluvil a pustili jsem se do práce. Pozitivní reakce lidí mě pak překvapily a nadchly, což mi dodalo chuť se tomu věnovat víc a víc. Postupně jsme naše projekty rozšiřovali a stalo se z toho moje poslání. Učit lidi, jak žít zdravěji, změnit svojí postavu a dostat se do kondice. Ve finále lidi zjistí, že dokážou mnohem víc a kompletně jim to změní život, posunou se dál v zaměstnání nebo je to inspiruje rozjet svůj vlastní projekt jako jednoho z mých dřívějších klientů. :)

Který z vašich projektů hodnotíš jako nejzdařilejší?
Naším nejúspěšnějším projektem je bezesporu Výzva 21 dní. Jeho příprava byla pro mě taky určitě nejnáročnější. Tehdy jsem začal i s natáčením videí, se kterým jsem neměl žádné zkušenosti. Taky jsem si všechno sám stříhal. Ale vůbec nejhorší bylo se postavit před kameru. To byla tragédie. Když jsme ale v roce 2014 Výzvu 21 dní spouštěli, vůbec jsme netušili, jaký ohlas to mezi lidmi vyvolá a kolika lidem tak pomůžeme.

Jak Výzva 21 dní funguje?
Je to uživatelsky zcela nenáročné. Každý den vám na email dorazí video s jedním úkolem, kde je vše podrobně vysvětleno a kdyby něco, tak pod videem se můžete zeptat. Nicméně ve videu se dozvíte vše podstatné a tímto způsobem vás provedu krok za krokem tím nejdůležitějším, co vede k pevné a vypracované postavě. Začátky totiž bývají vždy nejtěžší, a proto si více než 3000 lidí zamilovalo tento systém postupných změn a úkolů. Když chcete ze dne na den změnit svůj jídelníček a k tomu začít cvičit, pak vám to vydrží tak týden až dva. Pro většinu lidí je to bohužel příliš velké sousto.

V jednotlivých videích vás pak naučím, jak správně cvičit, jak se stravovat a neustále vás budu motivovat k lepším výkonům, protože všechny tréninky odcvičím s vámi na videu. Cílem je, aby se cvičení a zdravá jídla stala součástí vašeho běžného dne. To pak nedržíte žádnou krátkodobou dietu, nenastane jojo efekt a vy si svou pevnou postavu udržíte!

Takže jsi skoro jako osobní trenér…
V podstatě ano. Rozdíl je ale v tom, že si program můžete v prvním týdnu nejprve vyzkoušet a pak se teprve rozhodnout, jestli si tohohle trenéra „najmete“. Krom toho je mnohonásobně levnější než trenér v posilovně a navíc si celým fitness programem můžete projít opakovaně, protože přístup vám zůstane napořád. Společně s mým týmem poskytujeme rychlou podporu na emailu a především v diskusi pro členy, takže řešíme i individuální dotazy.


Jaké jsou cíle lidí, kteří do Výzvy vstupují?
Největší procento lidí chce samozřejmě zhubnout. Další chtějí nabrat svalovou hmotu, změnit jídelníček a zlepšit svoji kondici. Často prostě chtějí „něco se sebou začít dělat“. Chlapi chtějí hlavně vypracovaný břicho a ruce a ženy spíš pevnější nohy a zadek. Proto má program individuální část, kterou sice cvičíme společně, ale kde se každý může zaměřit přesně na to, co chce vytvarovat a zpevnit. Výzva 21 dní je kouzelná v tom, že ať už máte jakýkoli cíl, když to nešidíte, povede se vám ho dosáhnout.

Kolik lidí už Výzvou prošlo a jaké jsou jejich reakce?
Programem prošlo od roku 2014 už hodně přes 3000 lidí. Ze začátku bývají lidé skeptičtí, protože už si vyzkoušeli všechno možné a dopadlo to špatně. Nakonec jsou ale jejich reakce někdy až dojemné. Píší, že jim Výzva změnila celý život, že jim otevřela oči, nebo že se cítí ve skvělé fyzické i psychické kondici. Konečně jsou se sebou lidé spokojení a jsou rádi, že našli cestu, která jim vyhovuje. Někdy jsou překvapeni, že to funguje i na ně, protože se považovali za lenochy. Některým se dokonce podařilo shodit i 30 kilo, a tím inspirují i své okolí a další zájemce.

To musí být úžasná motivace i pro vás…
To samozřejmě je. Tyto zpětné reakce od lidí jsou pro nás hrozně důležité. Když vidíme, co to dokáže, máme chuť na programu dál pracovat, vylepšovat ho a přinášet lidem ještě lepší zážitek ze cvičení.

Kolik vás to stojí času?
Dneska už pracuje na programu širší tým lidí na plný úvazek. Na začátek roku 2016 jsme přichystali ve Výzvě 21 dní obrovské inovace, přetočil jsem všech asi 60 videí s novými informacemi a zkušenostmi. To vše navíc v top kvalitě 4K rozlišení. Připravili jsme i úplně samostatný program Výzva pro pokročilé a máme ještě mnohem více dalších plánů… S bráchou jsme pracovali skoro nonstop a dali jsme do toho to nejlepší, co v nás je. Řídili jsme se tím, co říkám i svým klientům ve Výzvě: “Dejte do toho to nejlepší, co ve vás je. Pak nemůžete litovat toho, že to mohlo být lepší.”

Co bys na závěr vzkázal čtenářům?
Jednoduše se nebojte a zkuste to, protože to, jak se o své tělo staráme se nám vždy vrátí. A když do toho dáte to nejlepší, co ve vás je, tak jsem si jistý, že dosáhnete toho, co chcete. Každý den je skvělá příležitost pro nový začátek, stejně jako na začátku nového roku. Stačí se zvednout z gauče a pustit se do AKCE. ;)
PP